Vad ska skrivas......kaktus?

Det har bara tagit mig ungefär...1 månad att skriva något. Jag har funderat och funderat på vad man kan tänkas skriva i en blogg. En blogg.....jadu.....det är iallafall inget som jag varit intresserad av tidigare. Men efter många om och men så startade även JAG en. Är det någon som kommit undan denna internet-karusell? Om så...hör inte av dig.
   Jag har inte bara funderat över detta den senaste månaden utan jag har även haft annat för mig, även om det kanske inte verkar så ( så mkt som jag surrar). Jag studerar på heltid och har ofta mycket att stå i (i allafall så inbillar jag mig det =) ).

Nu är det lördag kväll och förrutom min sedvanliga studietid som jag haft under förmiddagen så har jag även ägnat en tid till att plantera om några kaktusar. Det MÅSTE tilläggas att jag har inga gröna fingrar över huvudtaget. Trots detta tog jag modet till mig och startade projektet. Jag hade förberett med kaktusjord och nya fina krukor. Sedan tänkte jag att någonstans på internet måste det finnas råd om hur man omplanterar en kaktus.
   Men när jag letat ett tag så insåg jag att jag fick nöja mig med lite allmän information om ökenkaktusar ( om jag fortsatte att leta så kanske det skulle dyka upp något men jag hade inte tid, jag hade ju kommit igång så bra med omplanteringen). Jag tog den lilla information jag hittat och började med jorden. Fyllde de nya krukorna, tömde ut den gamla jorden, satte i kaktusarna i de nya krukorna och fyllde på med mer jord. Allt såg jättebra ut!
   Poängen med hela min berättelse om denna kaktusomplantering är att jag tror att jag lyckades. Jag tror att katusarna mår bra i sin nya jord i sina nya vita krukor. Det tråkiga var att den sista kaktusen ( jag skulle omplantera 4 stycken) fick ingen ny jord p.g.a. att jorden tog slut.

Trots att jag inte visste något om kaktusar, omplantering eller internet (med tanke på informationssökningen =)) så lyckades jag hur bra som helst (än så länge). Jag kan bara hoppas att de ser lika fina ut imorgon med!

image2


Jaja....det blev ett långt, kanske tråkigt, stycke om kaktusomplantering. Men det blir bättre. Det var ju min första gång. Var du mycket bättre din första gång?  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0