Författare och kungar?!?

"Little Women" - Louisa M Alcott, "Doktor Glas" - Hjalmar Söderberg, "Stolthet och fördom" - Jane Austen och "Brott och straff" - Fjodor Dostojevskij. Detta kan vara författare och böcker som gör att jag inte klarar mig speciellt långt i Postkodmiljonären. Om Det är något som jag inte kan så är det författare och deras oändliga antal böcker. Det finns ju typ 900 miljoner böcker eller mer, vad vet jag ( Det finns då många i allafall). Hur i hela fridens ska man kunna allt det. Det är ju en omöjlighet.
Historia, det är nästa ämne. Det är hemskt att säga men jag kan väldigt lite om Sveriges och världens historia. Kungar? Vem som var kung under ett visst århundrade i ett speciellt land. Inte en aning. T.ex. Vem är detta??

image21

Henrik den XIII av England (regerade 1508 - 1547). Nu vet jag ju såklart detta p.g.a. att jag har kollat upp detta. Men jag hade inte haft en aning annars. Är det någon som skulle ha vetat detta om de inte såg namnet under bilden?
Jaja... Ni kan ju fundera på detta medan jag går och sover lite. Ha det bra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0