Höll nästan på att glömma..


att jag ska vara med i postkodmiljonären till hösten. Det är hur spännande som helst. Tänk att få vara en av de som har chansen att få komma upp i heta stolen. Det är ju helt tokigt! Man kan ju i praktiken vinna en mijon kronor!! Ja, jag fattar knappt att det är verklighet... Imorgon ska man upp tidigt igen, upp till skolan. Jag har tenta nästa torsdag så det är mycket pluggande för tillfället. Typ 20 stycken sjukdomar ska vi lära oss till den 5 juni. Vi har redan lärt oss (och tentat av) ca 20 st för några veckor sedan. Det är då en jäkla massa sjukdomar på kort tid! Men jag klagar inte! =) =)
Nu har vi tenta på dessa sjukdomar:

Arteroskleros
Hjärtsvikt
Hjärtinfarkt
Hypertoni
Angina Pectoris
Astma
Lungcancer
Kol
Pnemoni
TBC
Prostatacancer
Prostatahyperplasi
Urinvägsinfektion
Urinblåsecancer
Njursten
Levercirros
Hepatit
Pankreatit
Kolangit
Kolecystit
koleduktussten
gallsten
Gallstensileus
"Ikterus"

Då läser vi allmänt om själva sjukdomen, vad det är och hur den uppkommit. Sedan lär vi oss symtom, diagnos och behandling också. Det är jättespännande och man lär sig hur mycket som helst, men det är mycket att läsa ska ni veta. Jag vet inte riktigt vad jag ska lägga ut för blid denna gång. Jag tänkte att jag skulle slänga upp en lungcancerbild för att skrämma alla er som har den onödiga vanan att röka. Men jag ändrade mig i sista sekunden, jag tror inte att någon vill se den bilden. Ni får föreställa er hur den skulle kunna se ut istället. =) Här kommer en mycket sötare bild. Ha det bra, till nästa gång!




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: saom

Jösses, vilken söt liten gris!

2008-05-26 @ 23:58:33
URL: http://saom.blogspot.com/
Postat av: Linda

Visst är den söt! var tvungen att visa den.. =)

2008-05-27 @ 13:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0