Ryssland vann Eurovision...

Det var lite oväntat, i allafall för mig och min omkrets. Jag trodde kanske inte att Perelli skulle vinna alltihop ,men åtminstone att skulle få fler poäng än vad hon fick. Men men.. vad är livet utan överraskningar. Här har ni vinnaren i allafall, Rysslands egen Dima Bilan med vinnarlåten "Belive".

image27

Jo.. Han ser ju glad ut, och det är ju alltid bra. Han var ju faktiskt en av favoriterna innan finalen. Grattis då......
Jag tyckte att det var många dåliga bidrag i år. Det var svårt att hålla intresset upp under alla tre timmar. Men med lite vin så tog vi oss igenom hela programmet. =) Bättre lycka nästa år kanske? Om det blir något nästa år för melodiefestivalen förstås...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Jag tyckte det var många bra låtar i år. :) Jag skäms över att vara svensk när jag hör vissa människors trångsynta åsikter. Bland annat det här om kompisröstning. Vi röstar ju också på varandra. :) Hör bara på Kristian Luuk och alla andra som gnäller över att den nordiska pakten struntade i oss. Vem bryr sig? Man röstar väl på de bästa låtarna och inte på länderna?

Jag såg en dokumentär på SVT där de gjorde en undersökning och plockade bort östländernas röster från 2007. Det blev ändå samma resultat, så pratet om att öst bara röstar på varandra är skitsnack. Jag blir mörkrädd när jag hör vissa säga att öst inte borde få vara med.

Vi måste skicka moderna låtar som funkar bättre internationellt, t.ex. BWO, istället för att uppföra oss som dåliga förlorare och bara höja våra egna bidrag till skyarna. :) När det går bra för Sverige är allt frid och fröjd, men när vi inte vinner vill vi inte vara med och skyller på "fusk och dålig smak".

Jag kan tillägga att jag älskar Charlotte och "Hero" men jag är ingen dålig förlorare.

2008-05-26 @ 14:51:30
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Linda

Bimbo boy: Jag håller helt och hållet med dig om att det här med kompisröstning är bull****. Man ska absolut rösta på den låt som man tycker är bäst. Tydligen så gillade inte resten av europa vårat bidrag. Bättre lycka nästa gång i sånna fall! Jag tyckte förstås inte att Ryssland var bäst denna gång. han var inte dåligt men jag hade andra favoriter. Ja varför inte BWO, det hade nog gått bättre för dem. =)

2008-05-26 @ 15:33:28
URL: http://wwled.blogg.se/
Postat av: Bimbo Boy

Jo, precis. Sedan har ju alla olika smak förstås. :) Fin blogg du har förresten. :) Skrev en egen blogg i dag om samma tema om du vill kika förbi. Kram.

2008-05-26 @ 21:43:02
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Linda

Tack! =) Jag vet, jag har redan varit inne på din sida några ggr. Kul att läsa. Har faktiskt länkat till din blogg. =)

2008-05-26 @ 21:50:37
URL: http://wwled.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0