Influensavaccin!


Som jag nämt innan så är jag ju på praktik dessa veckor. Det är så himla kul att vara ute och göra nått istället för att sitta inne och bara läsa och vara i skolan (och åka tåg). Som ni alla har hört så börjar det vara influensatider igen, och när den tiden närmar sig så vill de flesta äldre ha vaccin mot dessa. Som tur är så är influensavaccinet gratis för alla över 65 år. Jag kan bara säga en sak, idag på vårdcentralen och distriktsköterskemottagningen har det varit fullt hus. Mellan 13.30 och 18.00 så var nästan hela stället öppet för vaccinering. De första 2 timmarna var det som om glasskiosken bjöd på gratis glass och alla barn vill ju ha glass. Nästan samma sak, fast men äldre och influensavaccin. =) nästan.........=) 
Nej men skämt och sido så är det bra att de äldre kommer och vaccinerar sig tycker jag. Varför ska de behöva dras med en influensa över jul om de  slipper. Nej, det finns så många äldre som har nog mycket problem som det är, de behöver inte en influensa på det oxå.
Så idag har det varit kul, har gett många vaccinationer. Det är alltid kul att sticka lite. =) Sedan är det kul de andra dagarna oxå fast lite lungnare tempo. Omläggningar, blodtryck och lite annat smått och gott!! =)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0