Obama vs McCain (a´ la Linda)!

                     

Ingen som lever  idag kan väl ha undgått det Amerikanska presidentvalet. Att välja USA:s 44:de president är nära och imorgon får alla veta vem som vunnit.

Man skulle kunna tänka sig att när en tidning rapporterar något så ska de vara opartiska och neutrala och bara BERÄTTA en nyhet som den är. Men jag tror faktiskt inte att det är så. Jag tror heller inte att jag är den första personen som vet om detta, men jag har inget annat att skriva om i dagarna.
I MÅNGA av de svenska tidningarna så utmålas Obama som någon slags superhjälte (se bild ovan) och McCain som någon slags skurk (se bild ovan). Jag tycker förstås att detta inte är helt rätt, jag skulle vilja att de var mindre partiska och bara berättade "what´s up".  Men nu gör de inte det och vi får väl leva med det antar jag.

Nu verkar det kanske som att jag tycker att folk är elaka mot McCain men jag vill förtydliga att så inte är fallet. Jag hoppas att Obama vinner. Nu när jag skriver detta så VET jag att en viss bror kommer att skriva nån hittepå kommentar om att jag inte vet varför jag vill att Obama ska vinna och bla bla bla bla bla........ =)
Trots detta kommande påhopp så håller jag ändå på Obama. =)  Jag hoppas att han vinner för jag vill inte att McCain ska vinna. PLUS att det finns en massa andra fördelar med att ha Obama vid makten. Men jag tänker inte gå in på dessa här för att jag tycker att det är OTROLIGT kul att irritera min käre bror. =)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0