Klarade tentan, nu är det sommar


Jag klarade min sista tenta i morse! Jippi! Hur kul som helst. Det var en elektronisk tenta så när man svarat på alla frågor så klickade man på en knapp som hette "slutför" och då skulle man få resultatet! Såååååååååå spännande var det! Man vågade knappt trycka även om man visste att det hade gått bra. Men jag tröck ( hihi) på knappen och fick se att jag var godkänt. Ingen mer skola på nästan 3 månader!

Los Angeles närmar sig med stormsteg. Åker om 12 dagar och vi längtar ihjäl oss. Verkligen! =)

Nästa vecka ska jag ha introduktion till mitt nya sommarjobb. Jag har nog fått det bästa jobbet sommaren innan jag är färdig sjuksköterska. Jag ska jobba som resurssjuksköterska i Sölvesborgs kommun. Alltså inte jobba som undersköterska (Wohooo). Jag kommer att assistera de andra sjuksköterskorna men än det ena än det andra. Hur kul som helst! =) Det är en annan tjej i klassen som har fått en likadan tjänst. Så kul vi ska ha. Jobba jobba......=)

Livet är ju nästan så perfekt som det kan bli:
  • Nygift
  • Stundande (perfekt) smekmånad
  • Bara en termin kvar innan jag är färdig legitimerad sjuksköterska
  • ett nytt roligt jobb

Den finns det ju några saker som inte är så roliga också, livet är ju aldrig helt perfekt förstås (då skulle jag bli MYCKET förvånad):
  • Jag bor LITE för långt från min familj och mina vänner, det är lite tråkigt
  • Min morfar är sjuk och det är ju heller inte så kul
  • Sedan skulle man ju alltid vilja ha lite mer cash, men det vill väl alla så det var ju inget nytt =)



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Aila

Grattis, grattis, grattis, grattis men synd att inte resor är gratis, gratis, gratis, gratis för då hade kanske familjen kunnat komma och gratta live=)

2009-06-05 @ 15:44:57
URL: http://commonsense.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja det hade ju varit ganska gött! =)

2009-06-05 @ 21:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0