Biobesök...

.....eller nått liknande. Jag har kommit på att det kostar ganska mycket för två personer att gå på bio. Detta har jag kanske vetat ganska länge men när jag pratade med min kära mor på telefonen tidigare under dagen så blev det ännu klarare. Det underlättar ju inte att man är student i dagens Sverige heller (höj studiebidragen åt studenterna!!).
Men trots detta så har vi bestämt oss att även om det kostar mycket pengar så ska vi minsann kunna gå på bio någongång ibland. De gånger som inte är "någon gång ibland" får bli som ikväll. Vi gör våran egen biokväll hemma. "Bygger om" soffan till ett par obekväma fotöljer, köper hem lite popcorn och dricka samt justerar om surroundljudet så att det låter helt perfekt! Sedan är det bara att klä sig lite fint och höja volymen så blir kvällen kanske inte så långt ifrån ett "vanligt" biobesök.  =)  
Var tysta nu, nu börjar filmen!!

image8
Läs även andra bloggares åsikter om Bio, Surroundljud, studenter, pengar, popcorn, film

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0